Besmele-i Şerif Pictures, Images and Photos

Tuesday, November 17, 2009

Jgn putus asa!!!!!!..don't give up..

sering kali dlm hidup ni kita rasa lemah semangat..hampir saja kita putus asa ditambah lagi dengan sikap org disekeliling kita yg melemahkan..kita juga sering mempersoalkan apa yg Allah s.w.t berikan pada kita..tanpa memikirkan apa yg terkandung di sebalik itu..kita tdk fikir yg semua benda berlaku terhadap kita itu adalah ujian atau sbgai hukuman terhadap dosa2 kita yg dulu..

apabila kita diuji selalu kita persoalkan, "kenapa aku diuji?".."mengapa bkn org lain?" dan jawapannya...

"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan 'Kami telah beriman.' 'sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta..."
-surah Al-Ankabut: 2 & 3-


Allah tdk akan menguji hamba2NYA diluar kemampuan mereka utk mengatasi..jd, jgnlah kita merasa lemah n takut untuk mengatasi ujian Allah..sesungguhnya ada hikmah di sebalik sesuatu yg berlaku..

"Dan mintalah pertolongan (kpd Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan sembahyang dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kpd org2 yg khusyuk.."
-surah Al-Baqarah:45-


note: sekadar ingatan n pedoman bersama..utk ak memperbaiki diri n memantapkan keyakinan n keimanan kpd Allah..

No comments:


"Orang yang terlalu memikirkan akibat daripada sesuatu keputusan atau tindakan, sampai bila-bila pun dia tidak akan menjadi orang yang berani.." -Saidina Ali-

"The secret of success is constancy in purpose.."