Besmele-i Şerif Pictures, Images and Photos

Wednesday, September 1, 2010

CITA-CITA DAN HARAPAN...CHAIYOKK!!!!

Assalamualaikum semua....

Pada tanggal 7 Ogos 2010, merupakan hari bersejarah buat aku dan keluarga. Terutama sekali abg..ye lah..sape x happy akhirnya dpt juga menggenggam segulung ijazah, setelah beberapa tahun berhempas pulas di menara gading...biarpun masih belum lg mendapat gelaran engineer, tp insyaAllah suatu hari nnti klu ada rezeki...amin...xpe dengan pekerjaan sekarang pun dah syukur alhamdulillah....(sorry, br skang ak nk post...da berkurung simpan dlm draft nie..)

Date: 7th August 2010
Venue: Dewan Tunku Canselor, UM

jelas terpancar cahaya kebahagiaan pada muka mama n abah..

inilah keluargaku....ini je ahlinya....kalaulah kakak masih ada, mesti dia lah org yg plg gembira..sorry, ter-'touching' plak...

ni plak abg aku ngn coursemate dia...



Bahagian abang ak dah selesai. Sekarang ni, tinggal aku je untuk merealisasikan harapan keluarga. Terutama harapan mama ngn abah..dan of course harapanku jua. Tak sabar rasenya nk pakai jubah biru muda nanti konvo aku..hehe...aku x sabar jgak nk kerja, nak pegang duit sendiri...

Harapanku....agar tercapai cita2 ku utk menjadi QS. That's my vision why i'm here...kenapa aku pilih uia dan x decide utk ke matrik pahang dulu. walaupun aku tau as a foundation student, aku mesti belajar gak benda yg aku x suka dr azali lg..xpe, ambil risiko..kenapa pilih uia?? nape x direct ambik diploma QS kat uitm or u lain je??..sbb....uia adalah universiti idaman aku sejak zaman sekolah lg...aku suka ngn islamic value n environment kat sini...byk benda aku belajar kat sini...

QS....Quantity Surverying...Ukur Bahan...

InsyaAllah, kalau ada rezeki aku akan sambung QS kat uia Gombak nanti...aku, kalau boleh mmg da x nak further in Architecture or Apply Art...aku da x sanggup rasanya. Org cakap, klu ambik architecture confirm x tido....yg tu aku leh terima lg.. klu x tido sbb benda yg kita minat or suka okay je...tp, kalau benda yg kita buat secara terpaksa, aku rasa x berbaloi...n hasilnya, nampak sangat x ikhlas kan...??...yg penting quality...n ikhlas...

QS...org cakap mmg la rilek kat main campus nanti....yes, absolutely...abang aku pon ckp macam tu..sbb tu dia recommend aku suruh ambik QS...cz, dia tau kemampuan n perangai adik dia yg sorg nie...hehe...tp, katanya lg....nanti kerja mmg busy...n persiapkanlah diri aku dgn keimanan yg kuat..cz QS mmg terdedah ngn dunia rasuah n macam2 lg...kena teguhkan prinsip yg aku pegang sekarang...letakkan agama plg atas...insyaAllah semua akan selamat dunia n akhirat...

Tapi, itu hanyalah plan aku...sesungguhnya, kita hanya mampu merancang, Allah yg menentukan segalanya....klu dah tersurat aku x dpt QS nanti, aku redha...belajar menerima takdir..(cam aku menerima takdir sekarang, yg lari dr cita2 yg asal sebenarnya)..ak dah x kisah da...sbb aku tahu Allah tahu ape yg terbaik utk aku...huhu

Apa2 pon aku harap aku dpt ape yg aku nak....gud luck mimi!!...n also kwn2...gud luck jgak utk dpt ape yg korg nk....

note: nk tido jap b4 sahur...kerja byk giler skang tp aku boleh buat bodoh lg....huhu...ish3...dah la semua kena settle b4 jumaat nie....

No comments:


"Orang yang terlalu memikirkan akibat daripada sesuatu keputusan atau tindakan, sampai bila-bila pun dia tidak akan menjadi orang yang berani.." -Saidina Ali-

"The secret of success is constancy in purpose.."