Besmele-i Şerif Pictures, Images and Photos

Wednesday, July 7, 2010

THE MALAY HERITAGE + KENANGANKU..

Task GC: Exercise 4 Composition and Layout...Poster bersaiz A2 bertemakan "The Malay Heritage"...aku tak tahu la macam mana nanti jadi aku punya poster...

This is my first design for this task..korang nilaikanlah sendiri yek...tapi bagi ak dah lawa dah tu...haha~~even tak secantik orang lain...korang jgn ckp aku perasan yek..sbb aku x ckp lawa leh msk galeri..cuma aku cakap yang nie adalah antara karya teragung aku semenjak hampir 19 tahun ak bernafas kat muka bumi nie...kah3~~

Aku pun sebenarnya tak sangka yang aku leh lukis semua nie...kira nampaklah bentuk rumah yang aku nak cuba sampaikan..sebab kebiasaanya bila aku lukis something jadik lain...may be masa aku lukis kat dalam studio hari tu aku feel kot..enjoy dengan benda ni..tanpa sedikit perasaan tension..mula2 aku sketch bodoh2 kat dalam sketch book aku..then tunjuk kat madam untuk betulkan aku punya composition and layout..actually dua tiga kali jugaklah aku padam sebab madam tak puas hati dengan susunan gambar tu...tapi last2 tu dia cakap dah okay...tp x tau la...aku kena tunjuk balik kat mdm before jumaat ni...kira kena approve dulu...so, lps nie aku kena fikir pasal teknik rendering yg sesuai pulak...huhu...takpe2 belajar kan...

sekarang, fikiran aku dah back to normal...tak ada benda yang menyerabutkan kepala otak aku lg...baru aku sedar yg sebenarnya aku tak sepatutnye meng'tension'kan fikiran aku tu..walaupun semua ini adalah di luar kemampuan aku yg asal...tapi aku percaya pada kekuasaan dan keajaiban Allah s.w.t...kalau aku tak mampu, kenapa Allah tempatkan aku untuk ambil course nie??..kiranya Dia tahu yg aku mampu mengharunginya...aku malu sebenarnya kat Madam Rabeah kalau aku masih wat kesalahan macam projek last week...malu kot...so, i'll prove that i can do it in GC...eventhough my aim is to further in QS..boleh mimi!!...u can do it actually...hehe~~

okay, i stop here about GC..nnti boring plak...asyik GC jer... sekarang nie aku dah ada tanggungjawab kat CFSIIUM nie...aku terpilih utk jd line-up IDEA ( architecture n environmental design society)...dan yg plg mengejutkan aku jd head bureau...utk bereau education and training...haha~~..terkezut den..aku ingat setakat committee biasa jek..huhu...insyaAllah aku akan beri yg terbaik utk IDEA society...looking for experience..and experience is the best teacher in every single life...betul x??..apa2 je la mimi oii...hehe~~..at least baru teratur sikit hidup aku kalau ade komitmen laen...ni tak asyik mengadap laptop je kerja aku..siang malam, pagi petang...kalau tak pon tidur...eh, GC tu aku buatlah...nanti x pasal2 jadi benda lain kalau tak buat nanti...selain IDEA aku jugak jd committee utk QLEP ( Quranic Language Enhancement Program) utk sesi 2010/2011...hehe..bkn la gila kuasa..tapi memenuhi masa aku dengan benda2 yg bermanfaat, sambil mencari pengalaman...kalau mase sem 2 thn lps aku join byk jugak event kat CFSIIUM nie..tapi yang paling best sekali join IPTIM (pesta sukan ipt islam) kat KUIM maen volleyball...dpt no 2..hehe...best sgt2 dpt kenal kwn2 baru..then, yg latest awl sem nie terpilih utk jadi taaruf week committee...yg nie mmg pengalaman yg x dpt dilupakan...best memory..dpt kenal kwn2 dr CFSIIUM nilai...n PJ yg x pernah jumpa dan kenal sebelum nie...
1st pic tu...gamba tiga classmate yg join iptim...aku, bihah n saddam..ak n bihah maen volleyball...saddam plak sepak takraw...
2nd pic...team volleyball uia ngn pingat peraknya...
3rd pic..b4 upacara perasmian penutup...
4th pic..team perempuan..lps kitorg kalah ngn KUIM...huhu..xpe2
5th pic...team volleyball lelaki dan perempuan uia ngn coach skali...

kenangan taaruf week 10/11..a.k.a tawe...biro catering n refreshment

No comments:


"Orang yang terlalu memikirkan akibat daripada sesuatu keputusan atau tindakan, sampai bila-bila pun dia tidak akan menjadi orang yang berani.." -Saidina Ali-

"The secret of success is constancy in purpose.."